Tuesday, April 14, 2009

Cinta Ini Membunuhku...

Sejak kebelakangan ini, tanpa sedar aku telah kembali menjalin hubungan dengan teman lama.
Teman lama yang telah aku tinggalkan sejak di tingkatan tiga.
Perpisahan waktu itu berlaku atas nasihat dari banyak pihak bahawa perhubungan kami akan menjejaskan bukan saja untuk diri ku bahkan juga untuk oranag-orang di sekelilingku (bahkan mereka menerima kesan yang lebih besar berbanding aku).
Aku juga tau akan hal ini..

Meskipun bukan mudah untuk berpisah setelah lama bersama (terjalin sejak tingkatan satu) tapi aku cekalkan hati kerana aku masih sayang diriku dan juga kasihankan mereka2 yang selalu bersama aku.
Ya perpisahan itu memang menyiksakan tapi aku harus melupakannya.
Melupakan pengorbanannya yang sanggup "membakar" dirinya untuk kebahagianku.
Biarpun adakalanya rasa cemburu membakar hati ku saat melihatnya bersama orang lain.
Bahkan adakalanya aku ingin saja merujuk semula dengannya tapi kesedaran untuk tidak mementingkan diri sendiri ketika masih aku miliki.
Ketika itu aku sedar mereka yang ada di sekeliling ku yang telah banyak berkorban untuk aku mesti diutamakan.

Kini kami kerap kembali berjumpa biarpun tidakla sekerap dahulu tapi aku yakin jika keadaan ini berterusan pasti keadaan dulu pasti berulang kembali.
Entah kenapa aku begitu mudah menerimanya.
Bukan aku tidak sayangkan diriku dan oarang-orang di sekelilingku.
Bukan juga aku terlupa dengan pesanan2 yang sering diingatkan oleh mereka yang sayang dengan aku.
Aku masih ingat...dan aku masih boleh berkata TAK NAK

Aku sedar perhubungan yang kembali terjalin ini tidak akan disenangi oleh sestengah dari mereka2 yang selalu bersama-sama aku (meskipun aku pasti ada ayang akan menumpang "tuah" dengan perhubungan ini).
Aku sedar akan ada kawan-kawan yang tidak suka ketika aku bersamanya dan mereka terpaksa menjauhkan diri agar tidak terkesan dengan perhubungan ini.
Aku juga sedar bahawa orang tua ku sudah pasti tidak akan merestui perhubungan ini.

Dan aku cukup sedar ketika aku baru saja menjemputnya dari kedai 7ELEVEN sebentar tadi berarti aku juga harus sedar bahawa hari-hari terakhir ku di UKM selepas ini akan berdepan dengan krisis ekonomi.
Tapi aku tidak sedar sejak bila pula WINSTON '14 yang aku baru jemput dari kedai 7ELEVEN ni tinggal 10 batang isinya padahal aku baru memulakan "ciuman pertama" dengannya sebelum ke bilik air tadi...???
Ah!!! belum apa-apa lagi CINTA INI telah mula MEMBUNUHKU

20 comments:

yan yan said...

sialan....ingtkan apa..
sotttttttttt..
P/S: MEROKOK MEMBAHAYAKAN KESIHATAN..

Freeviolence said...

perokok di keningau nda pernah peduli pasal kenaikkan harga rokok haha..ERA kan ada hahaha

Mijul Mojas said...

arhhhh.....
tinggalkan rokok....tapi jangan pernah tinggalkan "street" rmh c tula sangat free....
ko luah pasal rokok kah...crita cinta betul2 ka...no hal wan....tapi jan sampai tetidur lar time kencing and hilangkn ha-pe adikmu lagi hahahaha

.amiey. said...

merokok itu membunuh. haha ;)

Lollipop.Sugar.Candy said...

hahah.aku suka entry ni.
marvellous.kikikiki.

g tanye si Zen Rezo.
misti dia yang curi cinta hati kaw tu!
lol xx.

E-oNe said...

Yan : bercinta membabi buta pun membahayakan kesihatan hehe...

Akhdan : Rokok Nusantara pun murah tp nda stylo ni isap itu ahahaha...

Mijul : "street" utk semua ahaha

jejue : main facebook sampai kul 5 pagi pun ble membunuh ahaha...

Nana : biarla zen Rezo curi "cinta hati ku" tu..jgn dia curi ko dari aku suda hehehe

fatin said...

hahahahahahahaha.punyala berhati2 aku baca..ceh..ingat cinta sape yg bunuh kaw..gila hebat!

senorita ezaryhana said...

hhahahaha..
kelakar gila...
ingatkan apa tadi..!!!!

rokok????

hahahhahahaah..
suspen sehhh!!

buzzrie_xenophobia said...

tidak salah memutik balek wan..
janji bole dikawal...
hahaha.. hampir tertipu aku disini..

naughty kid said...

lyan~~~

[ nadheyascandal ] said...

hampir ttypu tp sempat myelamatkn dry.
whahahaha..

ROKOK = TEMAN SUKA & DUKA (even mbahayakn ksihatn)

kn one?

azhantahir said...

tulisan terakhir tu ada kaitan dengan peristiwa misteri ke?

xanabioticx said...

uihh. cinta berputik smula bha kan! ;DD

cikthin said...

cinta yg membunuh tp boleh lg mbuat blog...
hahaha, tertipu deh..

seLANg said...

wahh..

ayat yg bgos..

sapa yg baca,pasti truja

dan trtipu.[aku x trkecuali..setaan]

trus3x..

hehehe

DIARY LOVIANA said...

cilaka punya anak
air mata sya hampir aja gugur.
pasal cite ko ni..
huhuhu..

azhantahir said...

merokok akan menyebabkn kemandulan

Siyo said...

ceh. ingatkan mulai suda bputik cintamu itu... rupanya cigaret

TuTy_DeE said...

hahaha....wat a luvly post...
say "TAK NAK"...hehehe

mimin najis said...

sedihnya wan..
aishhh..